Facebookozni egyszerű. Fotózni, posztot írni bárki tud. Meg amúgy is ingyen van. Hát, nem, nem és még egyszer nem. Tíz pontba szedtem, mitől lehet rossz egy Facebook-oldal.
0. Személyes profilod a céges oldalad
Az első nagy mellélövés. Ha személyes profilként működteted az oldalad, legfeljebb 5000 ismerősöd lehet (több nem), nem hirdethetsz, nem időzíthetsz posztokat, hogy csak a legfontosabbakat említsem. Ráadásul az ismerőseid is hamar megutálnak vagy elrejtenek, ha naponta tolod az arcukba az új termékeidet. És még csak nem is biztos, hogy ők a te célcsoportod. Nem beszélve arról, hogy a Facebook szabályzata szerint ez nem szabályos, így bármikor megszüntethetik ezt a nem valós, nem személyes profilodat. Megéri? Na, ugye.
don pepe https://welovebudapest.com/cikk/2017/3/10/pizza-panel-dizajn-koltok-meno-enteriort-kapott-a-don-pepe-kulvarosi-pizzeriaja
scarlett johansson https://welovebudapest.com/cikk/2019/6/26/scarlett-johansson-mar-budapesten-forgatja-a-fekete-ozvegyet
esztergom https://welovebudapest.com/cikk/2017/10/6/hetvegi-kalandok-pest-kozelben-esztergom
love.hu https://welovebudapest.com/
online filmek ingyen https://welovebudapest.com/cikk/2020/3/21/online-filmklasszikusok-90-ingyen-es-legalisan-nezheto-filmmel-jarul-hozza-az-nfi-a-digitalis-oktatashoz
bl https://welovebudapest.com/toplista/szabadido-manchester-city-vagy-chelsea-10-hely-ahol-egyutt-nezhetitek-a-bl-dontot
gulyásleves https://welovebudapest.com/toplista/5-gulyasleves-amit-mindenkeppen-erdemes-megkostolni
legjobb filmek https://welovebudapest.com/cikk/2021/4/7/szabadido-20-jo-film-ha-kiszakadnal-a-jarvany-uralta-hetkoznapokbol
1. Legyen saját neved
Sokan beleesnek abba a hibába, hogy nagy lendülettel bejelentik egy cég indulását, de a hozzá tartozó közösségi csatornákon nem „védik le” a nevet. Zöld utat adnak ezzel vicces kedvű fiataloknak, trolloknak, vagy épp a gonosz konkurenciának. A sok hasonló vagy ugyanaz közül aztán tűnj ki, bizonyítsd be, hogy te vagy az eredeti. Vagy keress egy hasonló jó nevet, ami hozzád köthető. Majd vezesd be és fel a többi online és offline felületedre. Jó meló, nem? Majd hopp, valami csoda folytán újra elérhető lesz az saját név. Visszaváltoztatod? Névjegykártyán, kiadványokon, molinón, roll-upon? Tényleg?
2. Legyen jó a neved
Nemcsak a le nem foglalt nevekkel lehet nagyot bukni, hanem a rosszul megválasztott nevekkel is. Korábban a Facebook 200 követő alatt engedélyezte csak az oldal névváltoztatását (ma már ez rugalmasabban megoldható), így elég könnyen beleragadhatott valaki egy rosszul kiválasztott névbe. Például Pusztaszabolcs egyik polgármesterjelöltjének FB-oldala 2014-ben Csányi Kálmán polgármesterjelölt néven futott. Azután is, hogy megválasztották. Azóta szerencsére sikerült orvosolnia a problémát (amiben a szigorú FB-szabály lazítása is sokat segített).
Szintén rossz megoldás, ha a pályázatunk lánykori nevét adjuk az oldalunknak. Ilyen volt a PSYCHOLUCIA Nonprofit Kft Támop 1.4.1 Csobánka nevű oldalé még 5 évvel ezelőtt, amit szerencsére azóta finomítottak. (Más kérdés, mi lesz, ha új szervezeti formát vesznek fel? Bár ez leginkább a bt-kre vonatkozik.)
Még mindig a rossz névválasztásnál maradva, egy többrészesre tervezett eseménynél se túl okos megoldás, ha pl. a második rendezvénynek külön oldalt készítünk. Hogy aztán néhány hónap és poszt után otthagyjuk a nem kevés befektetett munkánkkal és a pár száz követőnkkel együtt, mint ahogyan azt Hévízen is tették a 2016-os borünnepüknél. És folytatták a kommunikációt az esemény első és központi oldalán.